onsdag 10. juni 2009

Lister er gøy

Hei igjen. Kalenderen som min Eline har laget viser at det er juni. Fin kalender! Fin måned! Det er mye som skjer om dagen føler jeg.. Mye som skjer på jobb. Mye som skjer i tankene. Mye som skal skje. Mye å glede seg over. Mye å se tilbake på.
Siste nytt i listeform

- jeg har hatt bursdag (fint å ta den først)
- jeg hadde en veldig fin bursdag!
- jeg har begynt å pakke
- jeg har kjøpt ting, selvom det er usikkert om jeg har plass til å få med alt hjem
- jeg har ledet gudstjeneste i kirken
- jeg har hatt endel enveis-skype-samtaler med sommerleirbozztherese
- jeg har planlagt sommerferien
- jeg har vært på min siste kidzclub
- jeg har fått brev
- jeg har sagt hade til noen jeg kanskje aldri ser igjen
- jeg har sendt fax
- jeg har kjøpt to superkule t-skjorter. synes jeg. men siden dette ikke(!) er en moteblogg, snakker vi ikke mer om de..
- "jeg har" veldig mye
- jeg gleder meg til å komme hjem
Ja, jeg har såvidt begynt å pakke...
Morsom vinflaske. Denne har egentlig ingenting med noe som helst å gjøre. Men det gjør ikke noe. Den ligner jo mistenkelig mye på Chateau Neuf (du-Pape), men det er i stedet Chat-en-Oeuf. Katt på egg. Tjohei. Fransk humor på sitt beste?!

Lister er bra. Her er noe av det jeg kommer til å savne:
- folk!
- leiligheten
- kaffemaskinen i kirken. ikke fordi jeg drikker så mye kaffe. men fordi den er gøy.
- frappuccino
- høflighet (tror jeg)
- primark
- frihet
- billige ting
- å bo midt i london
- sove lenge hver morgen
- musikaler
- ta buss
- parker
- fotballjentene
- det geniale alle-står-i-en-kø-køsystemet
- utvalget på alt mulig
- studentbibelgruppen vår
- spise på restaurant
- fredagsfri
- kort vei til jobb
..og mye mer. men lister som er altfor lange blir kanskje kjedelige å lese?

Bedre med flere lister? Jeg fortsetter med det jeg gleder meg til:
- å se familie og venner igjen!
- til å møte ane i london
- lunde 2
- sponvika<3
- bryggekos
- kusinetid (eller skal jeg kalle det søskenbarntid, så er det noen fler som inkluderes!)
- norway cup
- sommerleir
- være i oslo
..ja, dette ligner egentlig mye på et vanlig sommerfeireopplegg, når jeg tenker meg om. men sommerferiene pleier jo å være bra. det blir forøvrig mer tid i oslo i sommer, i forhold til i fjor og året før der og året før der.. så det blir jo kos<3

Her kommer listen over ting jeg gleder meg til, sånn utenom sommerferieplaner:
- drikke norsk melk
- få klemmer
- spise godt brød
- kjøre bil
- sove i sengen min
- varmekabler på badegulvet
- høre marie og edvard spille piano
- hoppe på trampolinen
- salt lakris
- ligge på strandmadrass i hagen

Jeg kjører på (fordi jeg synes dette var litt gøy!) og lager en liste over ting jeg ikke kommer til å savne:
- teppegulv
- kraner uten blandebatteri (det betyr at varmt- og kaldtvann er i hver sin kran, for dere som ikke skjønte det)
- å vaske oppe glass og gafler. det er mine ikke-yndlings-ting å vaske opp nemlig.
- vann i springen som ikke blir skikkelig kaldt
- at strømmen går ca veldig ofte. heldigvis kan vi bare skru på sikringen igjen uten å skru av noen ting. rart.
- folk som ringer på hustelefonen, men som skal ha tak i helt andre.
- de som øver seg på gitar/piano/alternative instrumenter i etasjen under til alle døgnets tider
- feil temperatur på tuben, lange køer, stress og kaos
- glassinnsamlingen om morgenen

HOHO. Dette var mange lister og mange punkter. Lurer på om noen egentlig leste alt dette. Det som er morsomt er at disse listene kunne blitt så uendelig mye lengre. Men det ble de ikke. Fint for dere!

4 kommentarer:

Eline sa...

Jeg har lest alle sammen!
Jeg liker lister : D
Det blir fint at du kommer hjem og.

Therese sa...

Jeg leste alt også.
Jeg vil også skrive liste på bloggen min. Det kommer snart. Også blir det sikkert bra å komme hjem om en ukes tid!

Eirik sa...

Da er vi i alle fall tre som leste alt:) Lister er gøy.

Johanna sa...

Jeg stjal veldig mye fra innlegget ditt, siden det var så bra, sørget for å gi deg mye cred da.

Love