onsdag 15. oktober 2008

Små barn, store gleder

Jeg tenkte rett og slett bare å dele litt fra hverdagen min her i London. Hverdagstanker. Hverdagsgleder. Det er mange små og store gleder om dagen. Og jeg kan absolutt ikke begynne å legge ut om alt sammen. Men nevner 2 små ting likevel.

1. POST
Ja, jeg blir alltid så glad når det ligger noe i postkassen vår. Særlig hvis det står mitt navn på! Og hittil har jeg fått flere koselige kort og brev. Det er jo ganske fantastisk. At man kan sende kort til hverandre fra ulike deler av verden. Så kort/brev er bra. De gjør meg glad. Og de pynter nå en liten del av veggen på rommet mitt sammen med to familiebilder fra sommern 07. Jeg har også hengt opp den fine serviett-tegningen jeg fikk av Adrian og overraskelses-lappen Therese gav meg. Men det er plass til mer altså..Dermed sendes det en stor takk til min kjære Eline i Kristiansand. Erik i Florida. Bestemor og Bestefar i Lofoten. Mamma. Johanna og Elisabeth i Carlisle (Nord-England). Eirik i Oslo. Marie og Erik (og Juff?) i Portugal/Oslo. Flotte folk. Dere kan jo gjette hvilke kort som er fra hvem??

2. BESØK
Ja, det er folk som kommer og besøker meg skjønner dere. Det blir bra. Og jeg gleder meg over tanken på at det er noen som faktisk kommer på besøk, og ikke bare snakker om det. For det kan jo fort skje. Og det er forståelig. Er litt der en gang iblant selv. Med tanke på å besøke Erik og Peter for eksempel. Men men. Litt besøk her i London blir i hvertfall svært så hyggelig!! Audun og Øystein. Mamma og Marie.. noen fler? Dere er hjertelig velkommen!

Hm, tror det var det?! Nei, forresten. Vil benytte muligheten til å takke for koselige mailer, bloggkommentarer og facebookmeldinger og sånt også. For det setter jeg veldig pris på. Så takk skal dere ha. Det er bare det at det er noe ekstra med et kort i postkassen liksom. Mer personlig? Nei, jeg vet ikke jeg. Mer nostalgisk? Kanskje?! Gammeldags? Tja!? Morsomt og spennende er det i hvertfall!

3 kommentarer:

Erik Fisher sa...

ja, enig ass. kort og sånt er skikkelig bra! Liker hvordan jeg bryter den koselig stemningen med haien min. og JA kom hit:)! Glad i deg

Marius Schwarz sa...

Heilt enig Helene, kort varma meir enn ein mail! Eg e jo i england i november, ska på temdag me dokke, men kjem gjerne innom Holborn og! Va d lambs conduit street elns dokke budde i?

Anonym sa...

Hei Helene! Så gøy å se bilder av deg i London.. Merker jeg får VELDIG lyst å komme å besøke deg:) Må prøve å avtale noe i julen altså. Ellers koser vi oss i Bergen, og gjett hva som lå i postkassen i dag? Verdens koseligste kort fra deg! Tusen takk, ble så glad! Håper du får en kjempefin helg Helene, love you som dere sier der borte:) klem kristin